Pojem
nadarjenost je star toliko, kot človeštvo samo. V primitivni skupnosti je bil
nadarjen tisti človek, ki je bil dober lovec, v času selitve narodov in
zavzemanja ozemelj, je bil nadarjen tisti, ki se je izkazal za boljšega
bojevnika, stari Grki so za nadarjene pojmovali dobre govornike, umetnike in
filozofe, v srednjem veku so veljali za nadarjene vojskovodje, filozofi,
bogoslovci,…
Renzulli
je v svojem Modelu treh prstanov nadarjenost opisal kot kombinacijo
inteligence, ustvarjalnosti in motivacije, kar skupaj predstavlja zelo
nadarjene: zelo visoka inteligenca – z inteligenčnim količnikom prek 130;
ustvarjalno razmišljanje – kriterij, ki ločuje zelo nadarjene od povprečnih; in
motivacija, ki se med ostalim odraža kot usmerjenost v doseganje cilja, kot
vztrajnost ter vzdržljivost pri izpolnjevanju nalog, ki se jih držijo kolikor
je potrebno, vse dokler ne najdejo zadovoljive rešitve.
Nadarjene je potrebno odkrivati že v mladih letih, saj jim lahko tako nudimo okolje v katerem lahko njihove potenciale vodimo k polnemu razvoju. Resnično nadarjen otrok
je v celoti nadpovprečno razvit, vendar ravno naraščajoče mentalne sposobnosti
lahko intenzivirajo nekatere normalne probleme odraščanja. Mnogi od nadarjenih
otrok postanejo družbi slabo prilagojeni odrasli in imajo primanjkljaj na
področju socializacije. Zato bi morali posebno pozornost nameniti ustrezni izobrazbi vzgojiteljev
in učiteljev, saj je njihova neustrezna obravnava nadarjenih otrok lahko
izredno škodljiva, veliko pa lahko naredijo pri vključevanju »socializacijsko
nespretnih« otrok v družbo (skupino, razred).
znova zelo zanimivo branje
OdgovoriIzbriši