Otroci - predvsem mlajši otroci - so po naravi ustvarjalni. Okoli starosti 8-10 let postane otrokom mnenje drugih bolj pomembno, v tem obdobju se pojavi strah pred neuspehom in otroci izgubijo svojo pripravljenost poskusiti nekaj novega - vedeti hočejo, "pravi odgovor".
Izziv za vzgojitelje in učitelje je negovati in razvijati naravno ustvarjalnost otrok. Obstaja veliko pristopov, ki lahko strokovnim delavcem pomagajo spodbujati in ohraniti ustvarjalnost svojih učencev:
- Zagotavljanje rednih priložnosti za praktično delo in eksperimentiranje, reševanje problemov, razpravo in sodelovanje.
- Aktivno spodbujanje učencev k spraševanju, iskanju povezav, k predvidevanju kaj bi bilo mogoče in raziskovanju idej.
- Uporaba napak kot priložnosti za učenje.
- Spodbujanje odprte razprave o problemih s katerimi se soočajo učenci in pomoč pri njihovem reševanju.
- Postavljanje odprtih vprašanj kot so "Kaj če ...?" in "Kako bi lahko ...?"
- Nagrajevanje in spodbujanje ustvarjalnost, podjetnosti in inovativnosti.
Ni komentarjev:
Objavite komentar