Koncentracija in SMS-ji
Levine et al so v svoji študiji ugotovili, da je sposobnost koncentracije in osredotočenosti na branje strokovne literature (študijskega gradiva) povezana z uporabo pošiljanja tekstovnih sporočil (SMS). Študija je pokazala, da imajo posamezniki, ki uporabljajo SMS-je kot način komunikacije, težave, saj se ne morejo osredotočiti dovolj dolgo, da bi kritično prebrali akademski članek. Nesposobnost osredotočanja je posledica tako imenovanega "rapid fire", ki so ga možgani uporabljali za pošiljanje tekstovnih sporočil. Posamezniki so bili lahko raztreseni zato, ker posamezna naloga (SMS) ni trajala dovolj dolgo, da bi zadržala njihovo pozornost. Multitasking je težava, saj se posameznik ni sposoben osredotočiti na več različnih nalog naenkrat. Keisler ugotavlja, da tehnologija spreminja način razmerij med posamezniki in način na kateri potekajo socialne interakcije med njimi. Kot primer navaja poslovno in osebno komunikacijo, ki sta vedno bolj pomešani (posameznik ne zna več ločiti med zasebnim in poslovnim, ter se ne zna ustrezno obnašati v dani situaciji).
Markus dodaja, da je ideja, da lahko komuniciramo s komerkoli, kjerkoli po svetu, v realnem času, prekrasna - pomaga nam graditi povezave (osebne in poslovne), obenem pa povzroča socialno izoliranost. Preko pošiljanja SMS-jev in e-pošte ne moremo prepoznati sogovornikove barve glasu in njegove govorice telesa. Kljub hitrem razvoju tehnologije, pogovor z uporabo kamer, ni enak pogovoru "v živo".
V elektronskem komuniciranju sta hierarhija in moč skrita, zato se socialnih norm študenti (zaposleni) ne morejo uspešno naučiti. Zaradi želje, da bi bili čimbolj produktivni, smo medosebno interakcijo skoraj popolnoma izključili iz vsakdanjega življenja.
Ni komentarjev:
Objavite komentar