ŠTUDENTI SO V PRAKSI PREIZKUSILI KAJ POMENI BITI ČLAN TIMA IN HKRATI USPEŠNO KOMUNICIRATI...
S POMOČJO TEHNIK KREATIVNOSTI SO REŠEVALI IZZIV: KAKO SE V ROKU ENEGA LETA REDNO ZAPOSLITI. TU SO IDEJE.:
NATO SO MORALI KOMUNICIRATI S POMOČJO KOCK. NALOGA JE NA VIDEZ ENOSTAVNA, VENDAR NI...
NEKAJ TEORIJE SESTAVE TIMOV PO BELBINU:
- Snovalec: inovator, ima veliko idej, najraje dela sam. Pomemben v začetni fazi tvorjenja predlogov.
- Iskalec sredstev: družaben, komunicira z vsemi člani tima, dober pogajalec. Potrebuje veliko spodbud za delo, pogosto je preveč optimističen.
- Opazovalec: ocenjevalec, odloča se počasi, stvari temeljito premisli, učinkovit pri analizi problemov. Deluje bolj resno, manjka mu navdiha, da bi spodbudil in motiviral sodelavce.
- Koordinator: usmerjen je v ljudi, spodbuja druge k delu, dobro se ujame s kolegi na istem ali podobnem položaju, slabši pri usmerjanju podrejenih.
- Izvajalec: dobro organiziran, discipliniran, zvest timu; ima občutek za praktičnost in je zelo zanesljiv.
- Sodelavec ali timski delavec: zavzema se za druge, hitro se prilagaja novim situacijam. Preprečuje medsebojne spore v timu in omogoča učinkovito sodelovanje med člani.
- Dovrševalc: skrben, vesten, ima smisel za podrobnosti, ne potrebuje veliko zunanje spodbude za delo.
- Oblikovalec: izziva spore, išče nove ideje, v žeji po uspehu ne izbira sredstev. Dobro deluje pod pritiskom.
- Specialist: posameznik z visiko specializiranim in tehničnim znanjem. (Belbin, 1981)
NAJNOVEJŠE RAZISKAVE - TREND UPADANJA TIMSKEGA DELA zaradi (Lužar, 2013):
- Nesposobnost podjetij/organizacij da bi zagotovile nujne pogoje za uvedbo in razvoj timov;
- Zmanjšanje avtonomije timov (avtonomija pomeni, da so samostojni pri odločanju o delitvi nalog in izbiri vodje tima);
- Ker timsko delo ne povečuje produktivnosti;
- Ker ne promovira enakosti pri delitvi dela;
- Ne omogoča participacije pri dločanju;
- Prekratkih rokov;
- Zaposleni so obremenjeni z mislijo na delo tudi v prostem času;
- Vse to posledično vpliva na zdravje…
Finska: zaposleni poročajo, da je timsko delo naraslo, hkrati pa je vse manj pogovora
v timu o delovnih nalogah, ciljih in kako jih doseči – NI DISKUSIJE, ki je NAJPOMEMBNEJŠI ELEMENT USPEŠNEGA TIMSKEGA DELA (Lužar, 2013).
Beseda komuniciranje izhaja iz latinske besede communicare, kar pomeni posvetovati se, razpravljati o nečem, vprašati za nasvet (Berlogar, 1999) .
- Komuniciranje je prenos sprejetih simbolov med ljudmi.
- Ko komunicirajo, ljudje med seboj prenašajo sporočila s pomočjo različnih simbolov (besed, kretenj, govorice telesa, slik…)
- Komunikacija je proces, v katerem vsi udeleženci sprejemajo, pošiljajo in interpretirajo sporočila oz. simbole, ki so povezani z določenim pomenom.
- Je vedno dvosmeren proces, saj je povezana s sočasno medsebojno zaznavo in hkratno medsebojno izmenjavo sporočil (razen v primeru intrapersonalne komunikacije)
Komuniciranje glede na razdaljo med udeleženci (Ule, 2005):
- neposredno,
- posredno.
Komuniciranje glede na število sodelujočih:
- intrapersonalno,
- interpersonalno,
- javno komuniciranje.
Komuniciranje glede na smer:
- enosmerno,
- dvosmerno.
Glede na obliko:
- besedno (verbalno)
- nebesedno (neverbalno).
Glede na smer:
- vertikalno,
- horizontalno.
Formalno in neformalno:
- formalno,
- neformalno.
Vsebina (kaj) 7%
Način (kako): govorica telesa 55% in glas 38%
KAJ SPOROČAMO Z RAZLIČNIMI STILI
KOMUNICIRANJA (Mihaljčič, 2006):
PASIVEN STIL:
ØJAZ
NISEM OK
ØTI SI
OK
AGRESIVEN
STIL:
ØJAZ
SEM OK
ØTI
NISI OK
ASERTIVEN
STIL:
ØJAZ
SEM OK
ØTI SI
OK
ŠTUDENTI SO UGOTOVILI, DA NAŠA SKUPINA UPORABLJA ASERTIVNI NAČIN KOMUNIKACIJE, KAR NAM POSLEDIČNO OMOGOČA ISKANJE NOVIH KREATIVNIH REŠITEV KAKRŠNEGA KOLI IZZIVA.
Ni komentarjev:
Objavite komentar