torek, 28. maj 2013

ZAKAJ ODRASLI NISMO TAKO KREATIVNI KOT OTROCI?

Kreativnost je pokopana pod težo pravil in predpisov. Izobraževalni sistem je bil zasnovan med industrijsko revolucijo, pred več kot 200 leti, z namenom, da izuči in pripravi dobre delavce, ki bodo znali slediti in izpolnjevati navodila. Do danes se ni bistveno spremenil.

Še vedno velik del našega izobraževalnega sistema predstavlja zapleteno igro: UGANI KAJ MISLI UČITELJ? Ko to igro osvojimo, smo v svoj vrednostni sistem zapisali prepričanje, da so najboljše ideje tiste, ki se porodijo v glavi nekoga drugega.


Že leta 1968 je George Land testiral 1.600 petletnih otrok. Uporabil je test kreativnosti, s katerim NASA izbira inovativne inženirje in znanstvenike. Isto skupino otrok je ponovno testiral, ko so bili stari deset in petnajst let. Rezultati testov so pokazali, da je bilo kreativnih kar 98% petletnikov. Odstotek se je že pri desetletnikih zmanjšal na 30%, pri petnajstih letih pa je bilo kreativnih le še 12% otrok. Z enakim testom je Land testiral tudi 280.000 odraslih, med katerimi je bilo le 2% kreativnih. Land je ugotovil, da se naučimo biti NE - KREATIVNI.





1 komentar:

  1. Bolj kot hodimo v šolo, manj smo kreativni.

    Žiga Volf

    OdgovoriIzbriši