petek, 23. december 2016

TIMI IN KOMUNIKACIJA

ŠTUDENTI SO V PRAKSI PREIZKUSILI KAJ POMENI BITI ČLAN TIMA IN HKRATI USPEŠNO KOMUNICIRATI...

S POMOČJO TEHNIK KREATIVNOSTI SO REŠEVALI IZZIV: KAKO SE V ROKU  ENEGA LETA REDNO ZAPOSLITI. TU SO IDEJE.:





NATO SO MORALI KOMUNICIRATI S POMOČJO KOCK. NALOGA JE NA VIDEZ ENOSTAVNA, VENDAR NI...






NEKAJ TEORIJE SESTAVE TIMOV PO BELBINU:
  1. Snovalec: inovator, ima veliko idej, najraje dela sam. Pomemben v začetni fazi tvorjenja predlogov. 
  2. Iskalec sredstev: družaben, komunicira z vsemi člani tima, dober pogajalec. Potrebuje veliko spodbud za delo, pogosto je preveč optimističen.
  3. Opazovalec: ocenjevalec, odloča se počasi, stvari temeljito premisli, učinkovit pri analizi problemov. Deluje bolj resno, manjka mu navdiha, da bi spodbudil in motiviral sodelavce.
  4. Koordinator: usmerjen je v ljudi, spodbuja druge k delu, dobro se ujame s kolegi na istem ali podobnem položaju, slabši pri usmerjanju podrejenih.
  5. Izvajalec: dobro organiziran, discipliniran, zvest timu; ima občutek za praktičnost in je zelo zanesljiv.
  6. Sodelavec ali timski delavec: zavzema se za druge, hitro se prilagaja novim situacijam. Preprečuje medsebojne spore v timu in omogoča učinkovito sodelovanje med člani.
  7. Dovrševalc: skrben, vesten, ima smisel za podrobnosti, ne potrebuje veliko zunanje spodbude za delo.
  8. Oblikovalec: izziva spore, išče nove ideje, v žeji po uspehu ne izbira sredstev. Dobro deluje pod pritiskom.
  9. Specialist: posameznik z visiko specializiranim in tehničnim znanjem. (Belbin, 1981)

NAJNOVEJŠE RAZISKAVE - TREND UPADANJA TIMSKEGA DELA zaradi (Lužar, 2013):
  1. Nesposobnost podjetij/organizacij da bi zagotovile nujne pogoje za uvedbo in razvoj timov;
  2. Zmanjšanje avtonomije timov (avtonomija pomeni, da so samostojni pri odločanju o delitvi nalog in izbiri vodje tima);
  3. Ker timsko delo ne povečuje produktivnosti;
  4. Ker ne promovira enakosti pri delitvi dela;
  5. Ne omogoča participacije pri dločanju;
  6. Prekratkih rokov;
  7. Zaposleni so obremenjeni z mislijo na delo tudi v prostem času; 
  8. Vse to posledično vpliva na zdravje…

Finska: zaposleni poročajo, da je timsko delo naraslo, hkrati pa je vse manj pogovora 
v timu o delovnih nalogah, ciljih in kako jih doseči – NI DISKUSIJE, ki je NAJPOMEMBNEJŠI ELEMENT USPEŠNEGA TIMSKEGA DELA (Lužar, 2013).

Beseda komuniciranje izhaja iz latinske besede communicare, kar pomeni posvetovati se, razpravljati o nečem, vprašati za nasvet (Berlogar, 1999) . 
  • Komuniciranje je prenos sprejetih simbolov med ljudmi. 
  • Ko komunicirajo, ljudje med seboj prenašajo sporočila s pomočjo različnih simbolov (besed, kretenj, govorice telesa, slik…) 
  • Komunikacija je proces, v katerem vsi udeleženci sprejemajo, pošiljajo in interpretirajo sporočila oz. simbole, ki so povezani z določenim pomenom. 
  • Je vedno dvosmeren proces, saj je povezana s sočasno medsebojno zaznavo in hkratno medsebojno izmenjavo sporočil (razen v primeru intrapersonalne komunikacije) 
Komuniciranje glede na razdaljo med udeleženci (Ule, 2005):
  • neposredno,
  • posredno.
Komuniciranje glede na število sodelujočih:
  • intrapersonalno,
  • interpersonalno,
  • javno komuniciranje.
Komuniciranje glede na smer:
  • enosmerno,
  • dvosmerno. 
Glede na obliko: 
  • besedno (verbalno)
  • nebesedno (neverbalno).
Glede na smer:
  • vertikalno, 
  • horizontalno.
Formalno in neformalno:
  • formalno, 
  • neformalno.
Vsebina (kaj) 7%
Način (kako): govorica telesa 55% in glas 38%


KAJ SPOROČAMO Z RAZLIČNIMI STILI KOMUNICIRANJA (Mihaljčič, 2006): 

PASIVEN STIL: 
ØJAZ NISEM OK
ØTI SI OK

AGRESIVEN STIL:
ØJAZ SEM OK
ØTI NISI OK

ASERTIVEN STIL:
ØJAZ SEM OK
ØTI SI OK



ŠTUDENTI SO UGOTOVILI, DA NAŠA SKUPINA UPORABLJA ASERTIVNI NAČIN KOMUNIKACIJE, KAR NAM POSLEDIČNO OMOGOČA ISKANJE NOVIH KREATIVNIH REŠITEV KAKRŠNEGA KOLI IZZIVA.

Ni komentarjev:

Objavite komentar