sobota, 19. oktober 2013

SPREMEMBA PARADIGME UČITELJ - UČENEC

Kako pogosto učenci (dijaki, študenti) v izobraževalnih institucijah pišejo, slikajo ali se izražajo na drugačen način, ne zato, ker to morajo (jim je bilo naloženo), temveč smo zato, ker želijo nekaj sporočiti?

Pogosto je najpomembnejši del kreativnega procesa zavedanje, da nek problem obstaja. Sposobnost “videti” problem zajema vse oblike kreativnosti.

Dati učencem možnost, da so kreativni, zahteva od strokovnjakov za izobraževanje (učiteljev na vseh nivojih izobraževanja), da učencem dajo dovoljenje, da poiščejo in rešijo problem, ter da predstavijo idejo na nov in ustrezen način.


Kreativno poučevanje ne pomeni isto, kot učenje in razvijanje kreativnosti. Učenje kreativnosti je osredotočeno na učenca. Naloga učitelja je, da učencu da znanje, ga opremi s spretnostmi in mu omogoči ustrezno (spodbudno) okolje v katerem bo vzcvetela njegova kreativnost.


Strukturiranje izobraževanja z namenom izobraževati kreativne posameznike vključuje spremembo v videnju vloge tako učencev, kot učiteljev. Učne aktivnosti, pripravljene z namenom vzpodbujati kreativnost pri učencih, le te postavlja v vlogo reševalcev problemov in od njih pričakuje sposobnost komunicirati svoje odgovore na ustrezen način. Učitelji pa se morajo preleviti iz “vrelca modrosti” v “postavljavca problemov”, “iskalca problemov”, občinstvo, včasih celo javnost. Če od učencev pričakujemo, da bodo sposobni reševati probleme, je naloga učiteljev veliko več, kot le to, da nanje prenašajo svoje znanje in spretnosti. Pred učence morajo postavljati take problem, na katere ne poznajo odgovora niti sami, nato pa morajo s skupnimi močmi problem ustrezno rešiti.


Restrukturirenje učnega kurikuluma ne pomeni, da ga moramo izničiti. Učenci morajo še vedno pridobiti osnovno znanje o določenem področju (posameznik ne more reševati vprašanje v povezavi z rastlinami, brez poznavanja botanike), toda učenec mora poleg poznavanja “KAJ”, pridobiti tudi znanje “ZAKAJ”. 

Ni komentarjev:

Objavite komentar