petek, 8. julij 2016

NEKAJ MALEGA O PISANJU PRISPEVKOV ZA BLOG


Srečo imam, da sem zaposlena na MLC - Fakulteti za Management in Pravo Ljubljana. Zakaj? Ker je dekan Dr. Srečko Devjak človek, ki ga zanima s čim se ukvarjajo njegovi zaposleni. Tako sva se pred dnevi pogovarjala in beseda je nanesla na bloganje in na to, da imam jaz svoj blog. Dekan je želel izvedeti vse možno…

Resnici na ljubo je moj blog nastal kot neke vrste eksperiment kreativnosti. In prvič od kar pišem blog sem se vprašala ali bi k pisanju lahko pristopila bolj “strokovno”. In ker sem pač kar sem, sem analizirala svoj eksperimet in ugotovila: UFFFF KRIZA! 

Ok vsebina… VSEBINA JE NAJPOMEMBNEJŠI ELEMENT BLOGA!


Kakšne so najpogostejše vsebine blogov?
  • Osebni dnevniški zapisi,
  • zadnje novice,
  • novice na določeno temo,
  • informacije o določenih izdelkih ali storitvah: recenzije, nove različice izdelka, novi izdelki,
  • kreativno pisanje (kratke zgodbe ali zgodba v nadaljevanjih),
  • objava slik, video-, avdio- ali grafičnih datotek.

MOJ BLOG? Vsega pomalo, največ o kreativnosti in o mojem predmetu Profesionalni razvoj...

KAKŠEN NAJ BO NAŠ ZAPIS? 


NASVETI STROKOVNJAKOV: 
  • Kratki stavki in kratki odstavki! 
  • Besedilo naj bo pregledno. 
  • Uporabljajte naslove in podnaslove, označevanje in oštevilčevanje, citate, barve, poudarite pomembne besede.

Dolga besedila, brez presledkov, dolgočasna pisava in dolgi stavki, brskalcu že na prvi pogled povedo, da bo treba brati. Branje za večino predstavlja napor in zahteva energijo. Brskači so usmerjeni tako, da miško hitro prestavijo tja, kjer je bolj pritegnjena njihova pozornost. 

Povprečni obiskovalec ima omejen čas za branje in v tem času bo prebral – beri preletel – cca. 20 do 28% vsebine. Povprečni obisk strani traja nekaj manj kot minuto.

Vir: http://www.slideshare.net/BrianChappell/


Zato je PRVI VTIS ZELO POMEMBEN!

PRVI ODSTAVEK naj pove kaj bo bralec dobil v nadaljevanju. Idealno število znakov je nekje med 60 in 70.

DOLŽINA ZAPISA NA BLOGU 


Strokovnjaki (blogerji) niso dosegli nekega konsenza glede idealne dolžine zapisov. Večinoma pa velja, da je odvisno od tega kaj želimo z blogom doseči:

  • Če želimo veliko komentarjev – torej razpravo o zapisu, potem je priporočljiva dolžina zapisa med 75 in 300 besedami. Ideja je ujeti pozornost ljudi, tako da pridemo direktno do bistva. To lahko storimo tudi z uporabo vizualnih pripomočkov. 
  • Kratki zapisi so tudi primernejši, če blog pišemo vsakodnevno, saj večima med nami težko vsakodnevno napiše kvaliteten 2.000 besedni članek.
  • Standardna dolžina objave na blogu, ki jo priporočajo strokovnjaki je je cca.300-600 besed. 
  • Standardna dolžina za profesionalno novinarstvo (posebno časopisov) je 750 besed. Ta dolžina je zelo dobra za pridobivanje povezav drugih blogerjev in delitev na socialnih medijih (Linkedin, Twitter, Pinterest, Facebook).
  • Z 1000-1500 besedami dobimo manj komentarjev, a veliko več delitev na socialnih medijih, še posebej, če smo napisali post, ki dejansko rešuje problem nekoga. Vsekakor je odvisno od vsebine. Odlično je tudi za SEO (Search Engine Optimization).
  • V Googlu se najvišje uvrstijo članki z cca. 2.000 besedami. Če želmo dobro uvrstitev na spletnih iskalnikih (in torej na tisoče novih bralcev na mesec), je to najboljša dolžina zapisa. Vendar pa moramo poskrbeti, da pišemo o temi, ki jo ljudje dejansko iščejo. Bilo bi škoda, da napišemo dolg blog post na temo, ki je nihče ne išče! (Googlov web crawler pregleduje vsa besedila objavljena na netu (naslove, posamezne besedne zveze in išče ključne besede) in daljše kot je besedlilo, večja je naša možnost, da bodo v besedilu ključne besede po katerih nas bodo bralci lahko dosegli).


TOREJ ČE POVZAMEM: DALJŠE JE BOLJŠE, ČE ŽELIMO VELIKO DELITEV PREKO SOCIALNIH OMREŽIJ IN ZA SEO (SEARCH ENGINE OPTIMIZATION), KRAJŠE JE BOLJŠE, ČE ŽELIMO VELIKO KOMENTARJEV IN PIŠEMO VSAKODNEVNO.

MOJA NAJVEČJA NAPAKA: Količina objav.

Definitivno je na blogu pomembna količina in dolžina prispevkov, saj na ta način bralcem zagotavljamo vedno nove zanimive informacije. Nekatere zelo dolge prispevke je zato bolje razčleniti na več sklopov in jih objavljati postopoma. Najslabše je tu in tam objaviti zelo dolg prispevek, ki je sicer lahko zelo kvaliteten. Bralce pritegnete, nato pa jih pustite dolgo časa brez novic. Večina bo namreč že po treh obiskih bloga, kjer ni objavljenega nič novega, na nas pozabila in se ne bodo več vračali. 

Količina in kontinuiteta zapisov – tu sem “pogrnila” na vsej črti… Tako kot veliko začetnikov, sem bila na začetku bloganja zelo navdušena in polna idej, o čem bom pisala, potem so se moje objave pričele redčiti.

DODAJANJE POVEZAV


Dodajanje povezav je lahko dvorezen meč – bralcu da dodatne informacije, vendar ga preusmeri na drugo stran, od kjer lahko kaj hitro odroma popolnoma drugam – torej smo izgubili njegovo pozornost.

Strokovnjaki svetujejo, da si, PREDEN OBJAVITE PRVI ZAPIS, odgovorite na nekaj preprostih vprašanj:
  • Komu je zapis namenjen?
  • O čem bom pisal/a? 
  • Zakaj bi nekdo bral naš zapis?
  • Kako pogosto bom objavljal/a zapise? Kakšna bo kontinuiteta zapisov - pri pisanju bloga je najpomembnejša kontinuiteta, saj nas le tako bralci jemljejo resno, iskalniki pa zapis prepoznavajo kot relevanten zadetek, kar nam omogoča boljšo najdenost in opaznost bloga. Dobro je oblikovati načrt pisanja, s katerim določite, kako boste objavljali nove prispevke (npr. vsako sredo ali recimo dvakrat na teden - npr. v ponedeljek in petek). Bralci bodo vaš ritem hitro prepoznali in se bodo na blog z zanimanjem vračali, saj bodo vedeli, da jih čakajo nove vsebine.

ŠE MOJA DVA NASVETA 



PRAVIJO, DA JE UMETNOST, ZAPLETENE STVARI, POVEDATI NA ENOSTAVEN NAČIN. 
Torej povejte enostavno! 

POSKRBITE ZA SVEŽO VSEBINO – vi ste strokovnjaki na svojem področju, NAVDUŠITE ŠE OSTALE!

Vir: http://berryfresh.cafe/

MOJO NOVO OBJAVO PRIČAKUJTE NASLEDNI PETEK!
Do takrat pa 

Vir: http://www.idosdelamente.com/2013_08_01_archive.html


Ni komentarjev:

Objavite komentar